Agresywny pacjent – szkolenie dla personelu medycznego”
Agresywny pacjent – szkolenie dla personelu medycznego
Data rozpoczęcia:
8 lutego 2019 r.
Godziny:
10:00 – 15:00
Program szkolenia:
Wprowadzenie Agresywne zachowania pacjentów – definicja, skala problemu
Część I. Ochrona prawna personelu medycznego wobec agresji pacjentów
prowadzona przez radcę prawnego z doświadczeniem współpracy z jednostkami medycznymi
Agresywne zachowania stanowiące przestępstwo lub wykroczenie
Środki ochrony personelu medycznego na gruncie prawa karnego
Agresywne zachowania naruszające dobra osobiste
Środki ochrony personelu medycznego na gruncie prawa cywilnego
Prawa pacjenta a agresywne zachowania
Część II. Jak postępować w przypadku agresywnego zachowania pacjenta
prowadzona przez trenera, eksperta w dziedzinie relacji międzyludzkich i komunikacji społecznej
Trudny pacjent – typy kłopotliwych pacjentów
Komunikacja interpersonalna w sytuacji negatywnych emocji
Czynniki powodujące agresywne zachowanie – przyczyny agresji pacjentów
Stres i jego wpływ na relacje międzyludzkie
Diagnoza problemów w relacji z pacjentami
Komunikacja z trudnymi, agresywnymi pacjentami
Zasady psychologicznej samoobrony
Jak sobie radzić ze złością i agresją pacjenta – asertywność, empatia
Dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi, podsumowanie spotkania.
Uczestnicy:
Zapraszamy do udziału kadrę kierowniczą jednostek ochrony zdrowia i przedstawicieli sektora medycznego, mających na co dzień bezpośredni kontakt z pacjentami – lekarzy, pielęgniarki, położne, personel pomocniczy, pracowników rejestracji i administracji, izb przyjęć i SOR, ratowników medycznych, ochroniarzy, pracowników domów pomocy społecznej i socjalnej, sanatoriów, izb lekarskich i pielęgniarskich oraz innych zainteresowanych.
Cena:
Cena szkolenia: 380 zł brutto*
*obejmuje udział w seminarium, poczęstunek, wydanie zaświadczenia
Karta zgłoszenia |
Formularz on-line |